filmanalys på hög nivå

Är det bara jag som tänkt på hur sjuk filmen Big är, med Tom Hanks? Den övernaturliga storyn att han blir vuxen över en natt är inte alls sjuk, bara tragisk. Jag menar, kul att vakna upp och vara trettiotre år som min syster. Och jobba på ett kontor som han gör i filmen, vilket även min syster gör. Men nu går jag för djupt. Det sjuka, som passerar obemärkt för den ouppmärksamme, är det faktum att det idkas sexuellt utnyttjande i filmen! Om man ska gå enligt lagen, alltså. Tom Hanks är en 13-åring i en 30-åringskropp som kilar stadigt med en kvinna i ungefär samma ålder. Det gör ju henne till en brottsling. "Vadå, han såg äldre ut". Haha, tillåt mig fnissa.

Men samtidigt är det trams alltihopa. Men intressant vinkling på en komedifilm, eller hur? Era jävlar.



Kommentarer
Postat av: Petra

Jag vet! Jag har tänkt på samma saker! Skruvad film. Intressant också att han blir mer seriös efter att ha börjat kila stadigt med henne.

2008-06-05 @ 07:12:10
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Susanne

Hörru. Jag är inte 33 år!

2008-06-05 @ 21:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0