Helg-e Älg

Helgen som var - en summering. Jag ska försöka göra det så dramatiskt som möjligt, i stil med "en helg, ett liv! ett hjärtas smärta genom tunnlar av berusad livsrikedom". Eller fan, jag sänkte en sjuttis i fredags och sedan sänkte den mig. Jag antar att det är rättvist. Livets melodi - to di do. Det var en whiskey från kanada. Det landet får mig alltid att tänka på änder. Jag älskar änder! Kvack kvack!
Först attenderade jag ett smärre galej med mina droogisar, blev återigen uppskattad för mitt hår. Tack! Om det inte vore för min dåliga erfarenhet av frisörer så skulle jag säga åt min frisör: "ja du, det där gjorde du fan bra!" Sedan skulle det spelas Rock band: Beatles. Ett bra band, men typexemplet på "vi var först så vi är bra vad ni än tycker". Rolling Stones är för övrigt det mest överskattade bandet någonsin, och även om jag gillar några låtar med Beatles så.. vadå, det är ju som vilken trallpop som helst! Fast ett par årtionden tidigare. Däremot gillar jag medlemmarnas solokarriärer mycket! Hur som peter haber, så sjöng jag... Jag kan plocka ganska höga bananer men jag vet inte om det låter särdeles bra. Min fulla kompis J ropade åt mig hela tiden "det låter bra! Det låter bra!" men han var samtidigt helt upptagen med plastknappetryckande, så vad vet jag.
Tanken var sedan att jag skulle gå ut med arbetskamrater, men ja. Jag blev för full. Jag hade bjudit med en gammal kamrat som jag inte hade träffat på ett halvår, och som tur är så fick jag sova över hos henne i en lya på 14 kvm (haha!) Hon trodde att jag hade varit borta så länge pga att jag hade blivit en toffel, men sanningen var att jag inte klarade av hennes syn på monogami. En annan historia. Jag var hur som helst ingen vacker syn ska gudarna veta, och egentligen skäms jag. Men samtidigt - jag skadar ingen annan än mig själv. Dagen efter spydde jag i en papperskorg på alviks tunnelbaneperrong. Två ovetande kamrater kom av en slump förbi.
"Kolla, det står nån o spyr i papperskorgen"
"Det är Christoffer!"

Lördagen var trevlig. När jag hade piggnat till så jag gick till en närbelägen klubb/bar där man får röka inomhus och får ölen serverad på burk! Emellertid så var jag där för att se min kamrat M spela med sitt band. Mycket fin tillställning, särskilt pga den gamle matrosalkisen som skulle samtala med mig hela tiden. Han var helt okej tills han började tafsa på småtjejer, då fick jag honom utkastad. Det är skillnad på att prata snusk och att snuska sig, gubbe! Han bodde tydligen i en närbelägen båt. Jag måste säga att det vore intressant att se spektaklet. Jag säger som Sickan.
Tysk beundrar den vackra svenska naturen: "ah, sehr schön!"
Sickan: jaja, jag ser sjön!

Söndagen var slö men jag lyckades peppa min brorson att fortsätta spela gitarr. Det är jobbigt att lära sig saker, men han kommer bli bra. Jag är ganska gammal vad gäller talanger, men jag försöker plantera mitt frö i den lille rackaren.

Ja jag ska erkänna att jag äter samtidigt som jag skriver, och orkar liksom inte utveckla varenda uns av fakta jag lägger fram. Bara skönt att skriva. Särskilt om man kliar sig i örat med pennan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0