It means nothing to you, they are mirrors

Vilken afton! Men det behövdes innan begravningen imorgon... alla på jobbet säger "vad skönt att du ska vara ledig imorgon". Jo, man tackar. Kanske är kyrkostolarna sköna. Är det vad de menar?

Jag var bjuden på dejt idag men gick inte. Jag vill inte! Det känns helt åt helvete fel. Visst, jag träffar gärna människor, men under andra former tack. Jag är förälskad i en annan kvinna, jag kan inte sitta på en dejt och spela teater. Istället gick jag ut och ölade med min bästa mammavän. Vi var på Landet, vilket är en erkänd men för mig okänd plats. Christopher Sander (eller något) spelade live, och visst... musiken var bra, riktigt bra. Men texterna kändes bitvis alldeles för tonårsaktiga. "Jag kunde vara din fallskärm"... men tummen upp för pianot, och musiken i övrigt. Världen väntar dock fortfarande spänt på att jag ska spela ut min musik. Vänta bara, det kommer bli världsbäst.

Däremot lyckades jag ragga upp ett nummer till en trevlig 31-årig kvinna, som jag ska gå ut med på lördag., plus hennes kamrater. Inget dejtande utan bara gå ut, umgås... jag behöver umgås tror jag. Jag trivs med att vara själv, men inte ensam. Vem gör det?

Jag har faktiskt varit en hyvens kille idag. Jag fick en chokladask (Merci!) av min "klients" handledare, och jag gav bort den till alla vänner på jobbet! Jag har insett värdet av att göra människor glada. Visst, vissa har sårat mig och fått mitt hjärta krossat, andra har bara varit dryga eller ointresserade - men i slutändan så vill vi alla väl, och jag kan inte avsky någon på låtsas som jag egentligen älskar. Me love you!

Nu är jag lite full men det hör ju till vanligheten. Jag ska knata i säng och... ligga där. Jag är ganska glad idag. Det känns som att jag har mognat mycket genom mina handlingar. Jag saknar mitt senaste ex, men om hon mår bäst av att vara utan mig så håller jag mig borta. Bara du är lycklig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

lilla krystof, du är bra fin du!

2009-12-11 @ 08:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0