Let there be light (in a darkened room)

Då va det tvåtusennio helt plötsligt. Nyåraftonen spenderades i Alvik med goda vänner + en hemlig gäst som jag bjöd med. Jag är bäst på att bjuda med hemliga gäster! Fattas bara ricki lake-entrén: "ohhh there's someone at the doooor!!!" Annars, jag var grym på guitar hero såklart, jag drack mig full såklart och jag gick ut utan att fixa hår eller kläder eller någonting. Som vanligt! Fyrverkerier är överskattade. Nyår är överskattat över huvud taget. En vanlig lördag är så mycket mer avslappnat. På nyårsafton är det bara en massa alkoholamatörer ute som ragglar omkring med två folköl på samvetet och skrålar.

Annars har jag skrivit en nästan två minuters gitarrslinga med en slags "out of this world"-effekt. Jag gillar den skarpt. Igår var jag och M dessutom ute på min gamla arbetsplats Net-On-Net, där jag var truckförarkonsult tidigare! Jag kunde nästan inte hålla känslorna tillbaka när jag såg den gula trucken stå avstängd i ett hörn, väntande på att få ta ned lite pall och köra alldeles för fort i tajta kurvor. Saknar den jävla tiden i mitt liv, dessutom var jag alldeles nyförälskad då och jobbade som en kolibri, visslande och gottande i min egen lycka. Ja det var tider!

Nu ska jag istället strax bege mig till ett endagsarbete som jag bara tackade ja till pga 100 % OB och det faktum att jag inte börjar förrän kl 16 på denna nyårsdag. Andra förutsättningar vore inte att uppskatta. Om sex dagar börjar emellertid mitt nya arbete. Tänkte studera i vår men ettersom jag är en kapitalist så kunde jag inte föreställa mig att gå omkring på studiebidrag och förlora massa pengar varje månad. Skit samma, jag ska ändå bli rockstjärna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0